piątek, 5 listopada 2010

Pierwsze wpisy na blogach

No moich blogach, które stworzyłem w celach zarobkowych pojawiły się pierwsze wpisy. Stało się to wczoraj, nie zapisałem tego wczoraj, bo było już bardzo późno i jedyne o czym marzyłem to prysznic i ciepłe łóżko. Dzisiaj małe podsumowanie.
Założyłem wszystkie 14 planowanych blogów. Wszystkie postawione są na jednym serwerze, jako subdomeny pod jedną domeną. Myślałem początkowo o zarejestrowaniu dla każdego bloga osobnej domeny, ale po przeliczeniu kosztów stwierdziłem, że nie jest to póki co opłacalne.

Brałem tutaj pod uwagę koszt odnowienia domen, nie ich rejestracji - bo gdyby dobrze poszukać, to wszystkie możnaby zarejestrować za darmo w ramach promocji u różnych rejestratorów domen. Gorzej z odnowieniem, najlepszą ofertę znalazłem na Ovh.pl, gdzie cena odnowienia dla domeny .pl wynosi 54,90 brutto. Przy 14 domenach jest to wydatek 768,60 rocznie. Uznałem, że to za dużo. Zwłaszcza, że nie wiem czy, kiedy i w jakiej wysokości blogi będą przynosiły dochód.

Ostatecznie zdecydowałem o tym, biorąc pod uwagę fakt, że w przyszłości dla dobrze rozwijających się blogów domenę mogę wykupić i zrobić przekierowanie. Przy przekierowaniu 301 nawet pozycji nie powinienem utracić.

Pomijając już sprawę domen i subdomen - każdy z 14 blogów widnieje już w sieci. Na dwóch pojawiły się wpisy. Nic specjalnego, po prostu powitanie z krótką informacją co na blogu można będzie znaleźć i o czym w przyszłości poczytać.
Nie spieszy mi się narazie, bo kłopot mam ze znalezieniem pasujących mi skórek. Plan mam taki, żeby na każdym blogu opublikować powitalny tekst, wrzucić ze 3 linki do każdego z nich i zająć się poszukiwaniami, a później konfiguracją blogów. Pracy jest sporo, ale nie oczekiwałem, że będzie łatwo.

Z Tobą żegnam się póki co i z dużą przyjemnością idę przywitać przyszłych czytelników moich blogów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz